Séminaire 6 "Nouvelles frontières ?" : Les frontières du changement climatique

Séminaire / Recherche

Le 9 mars 2018

Nouvelles frontières ?

Le séminaire "Nouvelles Frontières ?" organise, en partenariat avec le Centre d'études canadiennes de Grenoble, une nouvelle session qui sera la première d'un cycle consacré aux "Frontières du changement climatique".

Joseph Shea, professeur invité, de l'Université de Saskatchewan parlera du "Climate change in Canada's mountain ranges".

Glaciers are critical indicators of climate change. This talk will summarize my recent and current research projects based in the Nepal Himalayas and the mountains of western Canada, with a focus on the use of satellites and unmanned air vehicle (UAV) technologies to examine glacier change. I will also examine past, present, and future projections of glacier change, and discuss what these changes mean on local, regional, and global scales.

Le 9 mars 2018
à 9 h 00